پيشگيري از پوکي استخوان براي مردان توسط ورزش
 
عصر بی استاد
سایت علمی ،فرهنگی،هنری وکمپیوتر
 

طبق تحقيقات انجام شده روي مردان بالاي 60 سال، انجام فعاليت‌هاي ورزشي براي پيشگيري از ابتلا به پوکي استخوان کافي است.
بررسي‌ها نشان داده است که مصرف مکمل کلسيم و ويتامين D احتمال ابتلا به پوکي استخوان در مردان را کاهش نمي‌دهد. طبق تحقيقات دانشمندان دانشگاه ملبورن استراليا بهترين راه براي پيشگيري از ابتلا به پوکي استخوان در مردان ورزش است. دانشمندان 180 مرد 59 تا 70 سال را به مدت 18 ماه زير نظر گرفتند و به يک گروه يک‌گرام در روز مکمل کلسيم، يک گروه 800 واحد بين‌الملل روزانه ويتامين D و به يک گروه برنامه ورزشي دادند. به گفته دانشمندان مصرف مکمل و قرص بدون ورزش هيچ تاثيري در پيشگيري از پوکي استخوان ندارد. مردان به اندازه کافي کلسيم و ويتامين D دريافت مي‌کنند و ورزش بهترين روش براي پيشگيري از ابتلا به پوکي استخوان است. پوکي استخوان عبارت از حالتيست که در اثر تخريب بافت استخواني، توده‏اي استخوان کاهش يافته سرانجام به شکستگي استخوان منجر مي‏شود (تعداد و اندازه‏ي تيغه‏هاي استخواني بافت استخواني کاهش مي‏يابد).در زنان پوکي استخوان چهار برابر مردان ديده مي‏شود. در سالهاي بعد از يائسگي، مخصوصاً در سالهاي اول، معمولاً قدرت استخوان با سرعت زيادي کاهش مي‏يابد . سپس اين سرعت کم مي‏شود ولي روند پوکي استخوان ادامه مي‏يابد. زنان، مخصوصاً آنها که بيشتر از 60سال دارند بيشترين مبتلايان به پوکي استخوان‏ دارند.در مردان با افزايش سن، کاهش ناگهاني و عمده‏ي هورمونهاي جنسي، چنان که در زنان اتفاق مي‏اافتد، پيش نمي‏آيد. کاهش تراکم وقدرت استخوان در آنها خيلي آهسته ‏تر اتفاق مي‏افتد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

دوستان عزیز به سایت من خوش آمدید مبایل 0797909013 abdulhakimehsan@yahoo.com دوستان عزیز! اگرمیخواهید اشعار،مقاله،مطالب فرهنگی،هنری ودینی تان درین سایت به نشر برسد ابتدا عضویت سایت را حاصل نمائید وبعدا میتوانید مطالب تان را با آدرس این سایت ارسال نمائید. مطالب ارسالی شما بعدازچیک به نشر خواهید رسید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عصر بی استاد و آدرس hakimehsan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 187
بازدید کل : 61144
تعداد مطالب : 78
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1




parsskin go Up

parsskin go Up

.